Săptămîna trecută m-am hotărît să împrumut un aparat de mărit (da, cu ocazia asta domnul Sofineti primește titulatura de sponsor oficial al ateliereloralbe) și să printez pe argint. După film argintiu, fără nici o intervenție „digitală“: analog cap—coadă. Mi-au ieșit numai porcării de care nu vreau să pomenesc aici. De ajuns să spun că în final am ajuns să folosesc filmele lui Ciprian, revelator și fixator nou preparate și alte două cutii de hîrtie.
Expunere: necunoscută
Camera: Canon EOS300V
Obiectiv: Carl Zeiss Tessar 50mm 1:2.8
Film: Ilford Delta 100 Professional
Developare: Foma R09
Hîrtie: Ilford Ilfobrom 3.5K grad 3
Expunere: Emitar @f5.6, 12s
Developare: Fomatol LQN 1+7, 28s
Toner: Moersch MT1 Seleniu 1:200, 10min
Și cîteva dintre teste:
Expunere: necunoscută
Camera: Canon EOS300V
Obiectiv: Carl Zeiss Tessar 50mm 1:2.8
Film: Kodak 125PX
Developare: Foma R09
Hîrtie: Ilford Ilfospeed RC IS3.24M grad 3
Expunere: Emitar @f8, 10s
Developare: Fomatol LQN 1+7, 25s
Toner: Moersch MT1 Seleniu 1:200, 10min
Paranteză pentru Ciprian: singura diferența dintre printul anterior și următorul este timpul în care au stat la tonat: 10min respectiv 5min.
Ce o să mai am de făcut: trebuie să schimb rama aparatului de mărit, trebuie să pun mîna pe un focus finder, trebuie să găsesc o modalitate să înșurubez Componarul în locul Emitarului, trebuie să văd cum stă treaba cu negativele digitale pe hîrtie foto.
Intre ultimele doua parca ar fi o curba,in favoarea celei de jos, ti se pare? Foarte interesant.
Vreau sa mai adaug la „trebuie” , o lumina de control potrivita, aia maro nu-i buna.Si poate bagam si ceva in tava cu filtre.
Da, toneru ăla are și un oarece efect colateral de înălbire a pozei.